Wafle ryżowe – dlaczego niekoniecznie dobre na diecie?

Przyjęło się, nie wiedzieć czemu, że wafle ryżowe to idealny produkt na diecie, kiedy chcemy schudnąć. Być może dlatego, że skoro ryż, kojarzą nam się z czymś zdrowym. Jak jest naprawdę?

Po pierwsze – to przede wszystkim węglowodany. Zawierają trochę białka, ale śladowe ilości. Na przykład na śniadanie to wcale nie jest dobry produkt, kiedy potrzebujemy głównie aminokwasów. Siłą rzeczy mają też trochę kalorii – jeden taki wafelek około 30 i to pod warunkiem, że jest czysty, bez żadnych dodatków. Pojesz sobie jednym wafelkiem? Raczej nie. Nie lepiej zjeść zatem np. jabłko?

Ryż – indeks glikemiczny

Druga, niezwykle istotna rzecz – ryż ma bardzo wysoki indeks glikemiczny. W związku z tym, tak samo wafle, które są już ryżem przetworzonym, indeks ten jeszcze wzrasta. Szybko zatem podnosimy cukier we krwi, ale też gwałtownie może on opaść. Wysoki indeks glikemiczny, to dynamiczny zastrzyk energii, ale na krótko. Nie dziw się zatem, że jeśli zjesz kilka wafli ryżowych na śniadanie, za chwilę znowu będziesz czuł głód.

Na koniec, mocno podkreślę – nie demonizujmy wafli ryżowych. To w dalszym ciągu będzie lepszy produkt niż chipsy, słodkie płatki kukurydziane czy inne przekąski. Trzeba jednak zaznaczyć, że faktycznie, nie przesadzajmy z nimi, chcąc schudnąć. Lepiej sięgnąć po owoc, warzywo czy nawet mały batonik energetyczny z małą ilością cukru, a zawierającym spore ilości białka.

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar