Jak skończyć z podjadaniem raz na zawsze?

Jak skończyć z podjadaniem raz na zawsze?
Jak skończyć z podjadaniem raz na zawsze?

Przede wszystkim należy pamiętać, że ochota na słodkie lub słone przekąski rzadko jest wynikiem po prostu zwyczajnej zachcianki.Najczęściej jest to wymóg organizmu, spowodowany niedostatecznym najedzeniem się pełnowartościowymi posiłkami. A czasem jest to rzeczywiście po prostu przyzwyczajenie, że musimy sobie coś podjeść.

Jak jeść by nie podjadać pomiędzy posiłkami?

Lepiej jest jeść mniej, a częściej, dlatego też warto żeby nasza codzienna dieta zawierała posiłki podzielone na pięć części, a w razie głodu między ustalonymi posiłkami sięgnąć po słodki owoc, garść orzechów czy obrane marchewki i ogórki. Pory jedzenia powinny być również w miarę możliwości regularne- dzięki temu nie rozregulujemy swojego metabolizmu, a nasz organizm nie będzie musiał robić zapasów w razie nieoczekiwanego braku pożywienia. Komponowanie zdrowego menu nie jest wcale takie drogie i trudne, jak może nam się wydawać. Wcale nie musimy wydawać mnóstwa pieniędzy na drogie superfoods. Codzienną porcję warzyw i owoców komponujmy z roślin sezonowych, których w danej chwili jest pełno w sklepach i są niedrogie oraz świeże- takie bowiem smakują najlepiej i mają również najwięcej witamin.

Jak zdrowe przekąski wprowadzić w życie?

Aby zdrowe przekąski na dobre zagościły w naszej codziennej diecie musimy przede wszystkim zmienić myślenie. Warzyw i owoców nie traktować jako dodatku, lecz uznać je za osobne danie – przekąskę. Od osób, dla których jedyną przekąską były zawsze słodycze, zmiana takiego myślenia będzie wymagała dużo pracy i samozaparcia. Takie osoby będą musiały się wykazać konsekwencją i wytrwałością. Niemniej jednak jak wytrzymają w tym postanowieniu, to organizm mniej więcej po około dwóch tygodniach przestanie się dopominać tych słodkich przekąsek. Najtrudniej zatem będzie wytrwać w początkowej fazie zastępowania słodkich przekąsek warzywami i owocami. Potem równie ważną kwestią będzie wytrwanie w zmienionych warunkach żywieniowych i nie uleganie słodkim pokusom. Bardzo pomocną metodą może być tutaj ustalenie sobie, że zawsze bardzo słodki deser jemy w jeden dzień w tygodniu, np. w niedzielę i to ma być nagroda za wytrwałość przez cały tydzień.

  • esmeralda

    słodki dzień jak dla dzieci 🙂

    • Magda

      no niezly pomysl 🙂 najlepiej niedziela

  • Ilona90

    Ja raczej nie podjadam, ale jem dużo cukru: Herbata 3 razy dziennie, 2 razy dziennie kawa i do każdej 2 łyżeczki cukru. Razem 10 łyżeczek cukru dziennie. To chuba dużo, nie? Jak myslicie?

  • oszukista

    Taka nasza natura oszukistów, haha

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar